Spar verdifull tid ved å bruke Facebook Locations for hver butikk/avdeling

Av: Tor Stian Ramsøy, 07. september 2017. Kategori: Annonsering, Sosiale medier, Facebook

Facebook locations for bedrifter - Snitt Reklamebyrå

Riktig Facebook-oppsett lønner seg. Ved å opprette locations for hver butikk/avdeling kan du publiserer på en rekke sider samtidig, noe som sparer deg for mye tid, samt gjør det realistisk å holde flere Faceboook-sider aktive.

Kun ett trykk for å publisere på flere sider

Facebook locations / local store eliminerer behovet for å ha flere Facebook-forretningssider for flere butikklokaler. Alle sidene får merkevarenavnet ditt, etterfulgt av stedsnavnet i parentes. Undersiden får automatisk samme bilde og profilbilde som hovedsiden. (Dette kan tilpasses individuelt.) Det mest geniale av alt er at dine innlegg fra hovedsiden automatisk blir publisert på alle undersidene.

Facebook locations for bedrifter med flere avdelinger - Facebook locations for bedrifter

Alle sidene får samme navn, gjerne merkevarenavnet ditt, etterfulgt av stedsnavnet i parentes.

Folk søker allerede idag etter din butikk/avdeling

Søk-funksjonen vil hjelpe kundene med å finne nærmeste avdeling i Facebook-søk, og gjør det tydelig for dem hvilken stedsside de er på. De vil kunne se åpningstidene og adressen til det bestemte stedet de ønsker å besøke, samt sjekke ut hva de lokale tilbudene er. Hovedsiden din vil nå inneholde et innebygd kart og en butikksøk, som peker kunder til nærmeste butikk.

Søkene vises på samme måte som i Google maps med nåler som vise nærmeste avdeling/butikk.

Åpner for målrettede annonseringsmuligheter

Ved hjelp av locations / local store kan du også kjøre tilpassede annonser for hvert sted, og nå kunder med lokale butikktilbud. Du kan nå ut til kunder i ditt område ved å målrette annonser bare til folk når de er nær en av bedriftens lokasjoner.

Du kan ha lokale tilbud, markedsføre lokale aktiviteter og tilpasse budskapet til den lokale kundegruppen. Ved å nytte av oppringningsknapper som «ring nå» eller «få veibeskrivelser.» er butikken / avdelingen din bare et tastetrykk unna din neste kunde.

Del blogginnlegget

Abonner på fagbloggen

Gratis faglig og relevant kunnskap om design, markedsføring og kommunikasjon ca. en gang i måneden.

Tor Stian Ramsøy

Tor Stian har hatt en rekke roller i kreative design-teams over de siste 15 årene, fra designer til Art Director og prosjektleder.

Våre medarbeidere skriver fagartikler, holder seminar og forelesninger.

Hvorfor? Vi er brennende opptatt av design og kommunikasjon. Samtidig er våre kunder sikret høy og oppdatert fagkompetanse.