Google Ads priser

Hva koster Google annonsering?

Hva koster det å annonsere i Google Ads?

Søkemotormarkedsføring er en fleksibel og effektiv annonseform hvor du hele tiden har oversikt over kostnadene dine.
Når man annonserer på Google sitt annonsenettverk betaler man per klikk (PPC). Prisen per klikk avhenger av konkurranse på søkeordene, hvor relevante annonsene er for søkeren og hvor gode landingssider annonsene lenker til. Sistnevnte gjør at det er alfa og omega å finne et byrå som også har webdesign-kompetanse.

Kostnad per klikk
Med søkeannonsene til Google betaler du kun per klikk, altså brukere som faktisk interesserer seg for annonsen din, og klikker seg videre til nettstedet ditt. De som kun ser annonsen din, men velger å ikke klikke, betaler du ikke for. Kostnaden per klikk avhenger veldig av bransjen din. I noen bransjer kan et annonseklikk koste flere hundre kroner, men vanligvis ligger kostnaden per klikk mellom 5-50 kr.

Hvor mye koster administrering av din Google Ads konto?

Google Ads er ikke statisk. De vil forandre seg over tid, faktisk hver gang noen utfører et søk. Det er derfor viktig å stadig  optimalisere søkeannonsene for å oppnå gode resultater og ikke bruke mer annonsebudsjett enn nødvendig.

Google Ads er et komplekst og tidkrevende verktøy. Det vil derfor i, de fleste tilfeller, være fordelaktig å la profesjonelle personer med kunnskap og sertifisering innen Google Ads gjøre jobben.

Vi er konkurransedyktig og våre priser er laget for å være mer kostnadseffektiv enn å hyre noen internt. Minimumstjenesten ligger på rundt 5 000 i måneden. Les mer om Google Ads fra Snitt.

Vi sørger for at du betaler minst mulig per klikk

Betalt søk blir dyrere hver dag, men du kan fortsatt konkurrere uten et enormt budsjett.

Etter hvert som flere og flere konkurrenter kommer online, blir det statig dyrere å være med i «gamet». For å holde deg på toppen trenger du en sterk forståelse av algoritmeendringer og taktikkene som reduserer din CPA (Kostnad per handling. For eksempel kostnad per klikk eller konvertering)

Dersom landingssiden din er god og annonsen relevant i forhold til søkeordet du byr på kan du slippe å betale så mye som det faktiske budet. I Snitt har vi den tverrfaglige kompetansen til å løse dette, da vi har et team bestående av både både webdesignere og markedsførere.

Hvor mye burde jeg betale for SEO i 2021?