Utfordringen

Gløde er en sentral aktør i Bergen og omegn innenfor rekruttering til arbeidslivet. De såg behovet for nye nettsider som gir bedre informasjon om arbeidsmarkedstiltakene og hva Gløde tilbyr av tjenester og produkter. Sammen med Gløde utvidet vi briefen til å også tydeleggjøre og visualisere for omverden hvem Gløde er og hva bedriften står for.

Workshop

Alt bedriften gjør og alle valg medarbeiderene tar reflekterer hvordan en bedrift er. Jobben til reklamebyrået er å kommunisere merkevaren, ikke å finne på den. Med dette som mantra gikk vi inn i en workshop med Gløde hvor vi fikk innsikt til å skape autentisk markedskommunikasjon med et troverdig budskap i bunn.

Workshop med reklamebyrå ved design av ny nettside

Designkonsept

Med ett så sterkt egetnavn som Gløde, er det vanskelig å komme utenom varme og glød i designet. Gradert varm oransjefarge, åpne lyse flater og litt annerledes avrundede skrifttyper. Det inkluderende, helhetlige og personlege tilbudet, som mennesker som av ulike årsaker har falt utanfor arbeidslivet, har erfart i møte med Gløde´s veiledere skal virkelig skinne igjennom i designet.

Merkevare desiget før utvikling av nye nettsider for firma i Vestland

Bilder som gløder

I workshopen kom det fram et behov for unike, gode bilder som viser møtet mellom mennesker og de mange suksesshistoriene som Gløde er med på.
Bilder med glød har vært en rød tråd i arbeidet til en av landets beste fotografer Francisco Munoz, så her var valget lett. Tid for magi!

Proffe nye nettsider med reklamefotograf

Nye nettsider

Siden Gløde tilbyr et vidt spekter av produkter og tjenester ville de nye nettsidene få mye innhold, for flere målgrupper. Riktig strukturering og smart navigasjonsdesign (menyer) ble derfor spesielt viktig. Ved å sikre god informasjonsflyt blir de nye nettsidene intuitive for brukeren og gir en god brukeropplevelse.

Ny nettside for bedrift i Bergen
Nytt design av nettside for Nordhordlandsbedrift

Oppsummering

Merkevarebygging i sammenheng med nye nettsider er en av våre spesialiteter. For Gløde visualiserte vi først det overordnede uttrykket som så ble førende for designet på de nye nettsidene. En sterk merkevare ser nå dagens lys på nye nettsider med skinnende fotografier av anerkjente Francisco Munoz.

Se de nye nettsidene i sin sin helhet her.

“Snitt Reklamebyrå har gjort en strålende jobb med å få frem budskapet i et unikt nettsidedesign som vi nå stolt kan vise til våre samarbeidspartnere. Veldig kjekt å jobbe sammen med så flinke folk. Vi gleder oss til fortsettelsen.”

Vibeke Prestmo

Avdelingsleder for AFT Gløde