Reklamebyråer kan skape målbar design-effekt

Av: Tor Stian Ramsøy, 27. november 2014. Revidert 12. oktober 2021.

Design handler om å kunne tilby sterkere merkevarer og bidra i langsiktig identitetsbygging. At god design er pent å se på er lett å være enig i. Men har ser vi en design-effekt? Vellykkede prosjekter er når en i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.

Lerums Utvalde og Thon Hotels Internett

Norsk Designråd premierer bedrifter som beviser at strategiske designinvesteringer gir konkrete lsultater. Her er to eksempler fra Design Effekt konkurransen.

Glasset i Lerums Utvalde har en utforming og opphøyd logo som minner om det gamle Norgesglasset. Lerums Utvalde tok raskt en markedsandel på hele 6%.

Thon Hotels Internett sin oppgraderte nettløsning førte til at andelen av bestillinger på nett økte med 70%, samtidig steg kjennskapen til Thon Hotels.

Det er ikke slik at det er kun de store bedriftene med de store budsjettene som oppnå design-effekt. Flere av vinnerne i konkurransen er relativt små virksomheter som har brukt design til å gjøre enkle men tydelige og begripelige endringer.

Design er ikke bare estetikk, det både smart og lønnsomt også. Strategisk bruk av design kan være et svært effektivt virkemiddel for å skape lønnsomhet og kapre markedsandeler. Dette bør inspirere flere bedriftsledere til å invitere designere tidlig inn i prosjekter og satse sterkere på design som forretningsverktøy. Først da oppnås design-effekt!

Snitt Reklamebyrå er spesialist på å skape effekt ved å designe eller redesigne merkevarer.
Les mer på Merkevare, eller se hvilken merkevarepakke som passer for din bedrift/organisasjon: Oppstartspakke, Merkevarepakke-medium, Merkevarepakke-stor

Reklamebyråer kan skape målbar design-effekt

Nytt produkt med ny design og ny innpakning fører til økt salg
Økt markedsandel etter strategisk satsning på design.
Online booking i webløsning øker salget
Satsning på webdesign viser at bedrifter øker omsetningen
Design handler om å kunne tilby sterkere merkevarer og bidra i langsiktig identitetsbygging. At god design er pent å se på er lett å være enig i. Men har ser vi en design-effekt? Vellykkede prosjekter er når en i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.

Lerums Utvalde og Thon Hotels Internett

Norsk Designråd premierer bedrifter som beviser at strategiske designinvesteringer gir konkrete lsultater. Her er to eksempler fra Design Effekt konkurransen.

Glasset i Lerums Utvalde
har en utforming og opphøyd logo som minner om det gamle Norgesglasset. Lerums Utvalde tok raskt en markedsandel på hele 6%

Thon Hotels Internett sin oppgraderte nettløsning
førte til at andelen av bestillinger på nett økte med 70%, samtidig steg kjennskapen til Thon Hotels.

Det er ikke slik at det er kun de store bedriftene med de store budsjettene som oppnå design-effekt. Flere av vinnerne i konkurransen er relativt små virksomheter som har brukt design til å gjøre enkle men tydelige og begripelige endringer.

Design er ikke bare estetikk, det både smart og lønnsomt også. Strategisk bruk av design kan være et svært effektivt virkemiddel for å skape lønnsomhet og kapre markedsandeler. Dette bør inspirere flere bedriftsledere til å invitere designere tidlig inn i prosjekter og satse sterkere på design som forretningsverktøy. Først da oppnås design-effekt!

Snitt Reklamebyrå er spesialist på å skape effekt ved å designe eller redesigne merkevarer.

Les mer på Merkevare, eller se hvilken merkevarepakke som passer for din bedrift/organisasjon: OppstartspakkeMerkevarepakke-mediumMerkevarepakke-stor

Reklamebyråer kan skape målbar design-effekt

Av: Tor Stian Ramsøy, 27. november 2014. Revidert 12. oktober 2021.

Design handler om å kunne tilby sterkere merkevarer og bidra i langsiktig identitetsbygging. At god design er pent å se på er lett å være enig i. Men har ser vi en design-effekt? Vellykkede prosjekter er når en i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.

Lerums Utvalde og Thon Hotels Internett

Norsk Designråd premierer bedrifter som beviser at strategiske designinvesteringer gir konkrete lsultater. Her er to eksempler fra Design Effekt konkurransen.

Glasset i Lerums Utvalde har en utforming og opphøyd logo som minner om det gamle Norgesglasset. Lerums Utvalde tok raskt en markedsandel på hele 6%.

Thon Hotels Internett sin oppgraderte nettløsning førte til at andelen av bestillinger på nett økte med 70%, samtidig steg kjennskapen til Thon Hotels.

Det er ikke slik at det er kun de store bedriftene med de store budsjettene som oppnå design-effekt. Flere av vinnerne i konkurransen er relativt små virksomheter som har brukt design til å gjøre enkle men tydelige og begripelige endringer.

Design er ikke bare estetikk, det både smart og lønnsomt også. Strategisk bruk av design kan være et svært effektivt virkemiddel for å skape lønnsomhet og kapre markedsandeler. Dette bør inspirere flere bedriftsledere til å invitere designere tidlig inn i prosjekter og satse sterkere på design som forretningsverktøy. Først da oppnås design-effekt!

Snitt Reklamebyrå er spesialist på å skape effekt ved å designe eller redesigne merkevarer.
Les mer på Merkevare, eller se hvilken merkevarepakke som passer for din bedrift/organisasjon: Oppstartspakke, Merkevarepakke-medium, Merkevarepakke-stor

Reklamebyråer kan skape målbar design-effekt

Nytt produkt med ny design og ny innpakning fører til økt salg
Økt markedsandel etter strategisk satsning på design.
Online booking i webløsning øker salget
Satsning på webdesign viser at bedrifter øker omsetningen
Design handler om å kunne tilby sterkere merkevarer og bidra i langsiktig identitetsbygging. At god design er pent å se på er lett å være enig i. Men har ser vi en design-effekt? Vellykkede prosjekter er når en i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.

Lerums Utvalde og Thon Hotels Internett

Norsk Designråd premierer bedrifter som beviser at strategiske designinvesteringer gir konkrete lsultater. Her er to eksempler fra Design Effekt konkurransen.

Glasset i Lerums Utvalde
har en utforming og opphøyd logo som minner om det gamle Norgesglasset. Lerums Utvalde tok raskt en markedsandel på hele 6%

Thon Hotels Internett sin oppgraderte nettløsning
førte til at andelen av bestillinger på nett økte med 70%, samtidig steg kjennskapen til Thon Hotels.

Det er ikke slik at det er kun de store bedriftene med de store budsjettene som oppnå design-effekt. Flere av vinnerne i konkurransen er relativt små virksomheter som har brukt design til å gjøre enkle men tydelige og begripelige endringer.

Design er ikke bare estetikk, det både smart og lønnsomt også. Strategisk bruk av design kan være et svært effektivt virkemiddel for å skape lønnsomhet og kapre markedsandeler. Dette bør inspirere flere bedriftsledere til å invitere designere tidlig inn i prosjekter og satse sterkere på design som forretningsverktøy. Først da oppnås design-effekt!

Snitt Reklamebyrå er spesialist på å skape effekt ved å designe eller redesigne merkevarer.

Les mer på Merkevare, eller se hvilken merkevarepakke som passer for din bedrift/organisasjon: OppstartspakkeMerkevarepakke-mediumMerkevarepakke-stor

Kontakt

Å bygge en merkevare og markedsføre den er komplekst, men det trenger ikke være så komplisert. Snitt er her for å hjelpe deg som bedriftsleder eller markedssjef.

 

Fyll ut skjema under.
Vi kontakter deg innen 1-2 arbeidsdager.

Snitt Reklame referanser