En kommunikasjonsmanual eller profilmanual er som oftest sluttleveransen i et logo, design og merkevareprosjekt. Men behovet kan også i noen tilfeller være å ta tak i eksisterende profil, rydde opp, systematisere og sette noen regler for bruk.
Gjennomføring og bruken av manualen sammen med organisasjonens vilje til å fremme og bruke profilen konsistent, kan være et minst like viktig moment som navnet på bedriften. Kommunikasjonsmanualen blir verktøyet som sikrer at designprofilen gjennomføres og har en klar rød tråd over tid.
Manualen utviklet slik at den balanserer mellom å være tydelig for å bevare gjenkjennelsesfaktoren til merkevaren, samtidig som den ikke den ikke skal være for streng og snever, noe som var typisk for «den gamle skolen».
Retningslinjene passer på at merkevaren henger sammen, men gir likevel stort rom for allsidighet og kreativitet ved å ha brede paletter og mange alternative måter å bruke profilen på.
Merkevareprofilen er ment for å leve og vokse i takt med dere. Derfor har involverte frihet til å utvide og eksperimentere med profilen når det trengs.
Etterhvert som den brukes, oppdateres også eksemplene for bruk. Over tid forankres et felles kommunikasjonsuttrykk.
En kommunikasjonsmanual eller profilmanual er som oftest sluttleveransen i et logo, design og merkevareprosjekt.
Men behovet kan også i noen tilfeller være å ta tak i eksisterende profil, rydde opp, systematisere og sette noen regler for bruk.
Gjennomføring og bruken av manualen sammen med organisasjonens vilje til å fremme og bruke profilen konsistent, kan være et minst like viktig moment som navnet på bedriften. Kommunikasjonsmanualen blir verktøyet som sikrer at designprofilen gjennomføres og har en klar rød tråd over tid.
Avtal et møte nå ved å fylle ut skjemaet. Vi gleder oss til å høre mer.
Å bygge en merkevare og markedsføre den er komplekst, men det trenger ikke være så komplisert. Snitt er her for å hjelpe deg som bedriftsleder eller markedssjef.
Fyll ut skjema under.
Vi kontakter deg innen 1-2 arbeidsdager.