Vårt premium alternativ, Komplett merkesystem, er en fullskala merkevarebyggingstjeneste rettet mot bedrifter som er klare til å dominere sitt marked.
Denne pakken er best egnet for organisasjoner som krever en dyp og bred tilnærming til merkevarebygging, og sikrer at alle aspekter er nøye utformet og tilpasset strategiske forretningsmål.
På dette nivået velger du å jobbe tett med oss som byrå. Her involverer vi oss i betydelig større grad. Vi arrangerer workshops, typisk med din bedrifts ledergruppe eller styre, hvor vi sammen definerer grunnlaget for merkevarefundamentet som blir veiledende for din posisjonering i markedet.
Fra kartlegging av din nåværende merkevarestrategi, endring/videreutvikling av denne, til et sluttprodukt som blir en enda mer treffsikker merkevareprofil.
Pakken gir deg et grundig merkevaregrunnlag og en praktisk merkevareguide som sørger for at du blir/forblir relevant for publikummet ditt og skiller deg ut på markedet.
Du får det grunnleggende om merkevaren, både din visuelle og språklige identitet.
Komplett merkevaresystem inkluderer
To hoveddeler, del 1 – merkevarestrategi og del 2 – merkevareuttrykk, som til sammen har en gjennomføringstid på 3 måneder.
Del 1 - Merkevarestrategi
Oppdagelsesøkt
Innledende oppdagelsesøkt (Understøttet av spørreskjema)
Samtale/intervju med nøkkelperson/er
Workshop 1 – SUBSTANS – Kjernen i hvem du er
Hensikt, visjon, misjon, verdier
Inkluderte øvelser: Den gyldne sirkel, merkevareverdier med fler
Workshop 2 POSISJON – Hvem du tjener og hvor du står
Inkluderte øvelser: Topp tre målgrupper, merkevarens arketype/personlighet, konkurrenter på logokart, med fler
➝ Merkevaregrunnlaget
Resultatet av workshop 1 og 2 formidles samlet som grafiske modeller i et PDF-dokument.
Del 2 - Merkevareuttrykk
Visuell identitetsutvikling
Logo/logo-forbedring (primærlogo, sekundærlogo og merkevaremerke)
Full visuell identitet (farger, typografi, grafisk element, bildestil)
Profilmanual
Online tilgjengelig filer i alle formater – Lett tilgjengelig for deling og nedlasting
Språklig identitetsutvikling
Personlighet og særpreg
“Tone of Voice”
Strategisk ordliste – Hvilke ord vi velger å bruke
Nøkkelbudskap
Slagord
➝ Merkevareguide
Resultatet av visuell- og språklig identitetsutvikling leveres som PDF-dokument. Online tilgjengelig filer i alle formater – Lett tilgjengelig for deling og nedlasting.
Prosessforløpet sikrer en vellykket merkevaresystem
Vi følger en fast prosess for hvert merkevaresystem vi utvikler. Den begynner med å skaffe innsikt om bedriften og fortsetter med strategiske designbeslutninger som setter premissene for språklig- og visuell identitet.
La oss ta en prat
Er du klar til å ta å gå i gang med ditt prosjekt?
Avtal et møte nå ved å fylle ut skjemaet. Vi gleder oss til å høre mer.
Å bygge en merkevare og markedsføre den er komplekst, men det trenger ikke være så komplisert. Snitt er her for å hjelpe deg som bedriftsleder eller markedssjef.
Fyll ut skjema under. Vi kontakter deg innen 1-2 arbeidsdager.