Snitt fagblogg

Våre medarbeidere skriver fagartikler, holder seminar og forelesninger. Hvorfor? Vi er brennende opptatt av design og kommunikasjon. Samtidig er våre kunder sikret høy og oppdatert fagkompetanse.

Blogg

Gratis faglig og relevant kunnskap om design, markedsføring og kommunikasjon.

Facebook locations for bedrifter - Facebook locations med flere avdelinger for din bedrift

Spar verdifull tid ved å bruke Facebook Locations for hver butikk/avdeling

/
Riktig Facebook-oppsett lønner seg. Ved å opprette locations for hver butikk / avdeling kan du publiserer på en rekke sider samtidig, du sparer mye tid, og gjør det mulig å holde flere FB-sider aktive.
Nettsider skaleres og tilpasser seg iPhone, Ipad og andre mobilet enheter

Responsivt design – trafikken til ditt nettsted fra mobil øker

/
Er din nettside tilpasset små skjermer? Mange av dine besøkende besøker nettsiden din på mobil. Det er derfor viktigere nå, enn noen gang før med nettsider som ser bra ut i mindre format.
Antall sider på nettstedet ditt er viktig

Hvor mange sider bør nettsiden din ha?

/
Spørsmålet høres banalt ut tenker du kanskje, men valget om hvor mange sider nettsiden din skal ha bør du ta tidlig. Kvalitet og presisjon i kommunikasjon på nettstedet ditt er viktigere enn hvor lite eller mye du kommuniserer.
Nå må nettsiden din være mobilvennlig

Nå er det på tide med mobilvennlig nettside

/
Om du ikke har gjort nettstedet ditt mobilvennlig allerede, er det på høytid nå. Ifølge TNS Gallup kommer 37% av trafikken fra mobiltelefoner (2013). Denne andelen forventes bare å øke i årene som kommer.
Del bilder som er relevant og interessant for de som følger siden din. Som bedrift, merkevare eller tjeneste på Facebook kan du dele så mye du vil til dine følgere, men så lenge de ikke samhandler tilbake vil ikke innholdet ditt være spesielt synlig på Facebook

Når bør jeg bruke reklamefotograf for min bedrift?

/
Bilder er en suksessfaktor i din markedskommunikasjon. De får ganske enkelt mer oppmerksomhet fordi det er lettere å ta stilling til et bilde enn å lese en tekst. Men på samme måte som tekst må være av god kvalitet og interessant for leseren – så gjelder dette også bilder.
Nytt produkt med ny design og ny innpakning fører til økt salg

Byråer kan skape målbar design-effekt

/
Design handler om å kunne tilby sterkere merkevarer og bidra i langsiktig identitetsbygging. Vellykkede prosjekter er når en i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.
B2B marknadsføring. Frå produktfokusert marknadsføring til relasjonsbygging

Relasjonsbygging ved smartare B2B-marknadsføring

/
B2B-bedrifter bør bruke mindre tid på å snakke om selskapet, produkta og tenestene sine. Fokuset bør heller vere på å fortelje om alt som omhandler kjøpar sine interesser og bekymringar.
Digital markedsføring - Vær tilstede i alle kanaler men fokuser mest på de som passer best for din målgruppe og dine produkter og tjenester. Ha en klar langsiktig strategi for hva og hvor du vil.

Essensen av digital markedsføring

/
Digital markedsføring baserer seg på tradisjonell markedsføring, men her er teknologien det viktigste arbeidsverktøyet.
Nå kan du annonsere for folk som søker med Google. Selv om du allerede vises i Googles søkeresultater, kan AdWords hjelpe deg med målretting mot nye målgrupper på Google og i AdWords.

Er Google AdWords noe for din bedrift?

/
AdWords er en betal-per-klikk-tjeneste som lar deg opprette og kjøre annonser for din bedrift. Disse vises deretter i Googles søkeresultater. Ved å bruke riktige søkeord for målgruppen, blir du mer synlig som bedrift.
Strategisk planlegging av innholdsmarkedsføringen gir konkurransefortrinn

5 tips til iskrembloggeren

/
Hvordan strategisk planlegge innholdsmarkedsføringen så man får et konkurransefortrinn og ikke kaster bort tid og penger.
Spisset, tydelige landingssider gir reklameeffekt

Målrettet landingsside for bedrifter

/
Landingssider bidrar til å få bedre uttelling på annonser eller reklamekampanjer på nett. En landingsside er en spesialtilpasset innholdsside som en potensiell kunde ankommer etter å ha klikket på en av dine annonser eller kampanjer.
Trenger du å skrive noe til et nyhetsbrev, brosjyre eller profesjonalisere teksten på nettsiden din?

Reklametekst - kunsten å finne de rette ordene

/
Tekstforfatting handler om å få fram et budskap på en god måte. Det handler om å fange en bestemt gruppe mennesker ved hjelp av de rette ordene.
Innholdsmarkedsføring eller tradisjonell markedsføring?

Innholdsmarkedsføring

/
Innholdsmarkedsføring handler om å snakke med kundene om det man driver med. Bidra man aktiv innenfor sitt fagfelt vil potensielle kunder forbinder din merkevare med faglig kompetanse og engasjement.